Okres przedszkolny i młodszy wiek szkolny stanowią bardzo dobrą bazę wyjściową i są dobrym okresem dla prawidłowego kształtowania cech somatycznych i motorycznych. Okres ten należy także do tej fazy rozwojowej, w której ruch i hartowanie organizmu mają znaczący wpływ na zwiększenie odporności na szkodliwy wpływ środowiska zewnętrznego.
Interesującą formą ćwiczeń dla wszystkich grup wiekowych, a zwłaszcza dla dzieci w wieku przedszkolnym są różnorodne gry i zabawy ruchowe, które służą jednocześnie, jako podstawowy środek do realizacji zadań wychowania fizycznego. Gry i zabawy są akceptowaną przez dzieci i atrakcyjną formą działania, gdyż charakteryzują się dużą różnorodnością, prostotą ruchów, dają swobodę.
Dzieci mają możliwość wyboru rozwiązań i sprawdzenia się z rówieśnikami. Zabawy ruchowe są formą działalności ruchowej, charakterystyczną dla wieku przedszkolnego, najbardziej odpowiadającą potrzebom dziecka, wynikającą z właściwości jego rozwoju. Wprowadzają radosny nastrój i dobre samopoczucie, dają dziecku możliwość zaspokojenia naturalnej potrzeby ruchu. Zabawa ruchowa jest przygotowaniem do społecznego współdziałania i współżycia, uczy dziecko przystosowania się do całego zespołu, utrwalają wiele pojęć i wiadomości, kształtuje nawyki kulturalne, pozytywne cechy charakteru, a w szczególności dyscyplinę.
Zajęcia sportowe w ramach Dziecięcej Akademii Sprawności promujące sztukę walki Taekwon-Do prowadzone są właśnie w oparciu o założenia pedagogiki zabawy , która przez ruch, radość i aktywność fizyczną wprowadza dziecko w świat sportu i dobrych nawyków zdrowego stylu życia od najmłodszych lat.
Zabawa ruchowa jest przygotowaniem do społecznego współdziałania i współżycia, uczy dziecko przystosowania się do całego zespołu, utrwalają wiele pojęć i wiadomości, kształtują nawyki kulturalne, pozytywne cechy charakteru, a w szczególności dyscyplinę. Treningi taekwon-do w ramach Dziecięcej Akademii Taekwon-do mają za zadanie wszechstronny rozwój fizyczny każdego dziecka bez względu na warunki psychomotoryczne i predyspozycje fizyczne. Kształtują zwinność i gibkość, koordynację ruchową, a także wzmacniają poczucie własnej wartości. Kilkulatki uczą się współpracować i współdziałać w zespole. Dzięki systematycznym ćwiczeniom utrwalają w sobie prawidłowe nawyki ruchowe, uczą się aktywnie spędzać wolny czas oraz wzmacniają swoją odporność fizyczną i psychiczną. Zabawa jest podstawową i typową działalnością wieku dziecięcego, posiada duże znaczenie kształcące i wychowawcze, sprzyja rozwojowi fizycznemu i psychicznemu dziecka oraz zaspokaja jego potrzebę ruchu i działania. W oparciu o pedagogikę zabawy mgr Andrzej Undro stworzył własny zestaw ponad 500-set nowatorskich zabaw ruchowych i gier logicznych , które rozwijają spostrzegawczość, orientację w przestrzeni, umiejętność oceny odległości i kierunku, rozpoznawanie barw , kształtów, motorykę dużą i małą, koordynację wzrokowo-ruchową. Zabawy ruchowe rozwijają także pamięć i twórczą wyobraźnię, mają również dobry wpływ na rozwój cech charakteru takich jak: samodzielność. śmiałość, pomysłowość, panowanie nad sobą, dokładność, zdyscyplinowanie.
Udział w zabawach pozwala dziecku oceniać swoje możliwości w porównywaniu z innymi, a wynik budzi wiarę we własne siły, staje się źródłem zdrowego optymizmu i samozadowolenia. Wiele klubów w pogoni za punktami, wprowadza za szybko elementy sportu i rywalizacji sportowej w edukacji najmłodszych, zapominając o tym ,że zabawa jest najważniejszym i najbardziej lubianym zajęciem przez dzieci !
Także w samym logo Dzieciecej Akademii Taekwon-do zaprezentowano… nie najlepsze kopniecie z wyskoku lub z obrotu, nie technikę duszenia lub uderzenia reką, tylko przysłowiową ”piątkę przybijaną„ partnerowi z wielka radoscia, uśmiechem i zadowoleniem po odbytym treningu! Czasem dyscyplinę, karność adeptów można uzyskać dobrym przyjaznym, wesołym treningiem, ciekawą zabawą i radością płynącą z niej, niż krzykiem i zastraszeniem! Tylko ta zabawa i umiejętność jej dozowania w nauczaniu programu treningowego, mnogość, atrakcyjność i niepowtarzalność jest najtrudniejsza. Uczyć zabawą mogą tylko najlepsi pedagodzy.
„Zabawa to praca dziecka. To dzięki zabawie dzieci doświadczają świata i uczą się jego zasad. To poprzez zabawę rozwijają swoją inteligencję, kreatywność i zdolności społeczne.”
Jean Piaget, psycholog rozwojowy
Poniedziałek, Czwartek 17.00 – 18.00
Poniedziałek, Czwartek 18.00 – 19.00
Poniedziałek, Czwartek 19.00 – 20.30
Środa, Piątek 19:00 – 20.00
Polub Nasz profil na Facebooku, aby być na bieżąco z klubowymi aktualnościami, wyzwaniami i nowymi zdjęciami.